tirsdag den 17. januar 2012

Jeg har netop læst et blog indlæg om, problematikken i at have en offentligt tilgængelig blog. Det er dejligt at alle kan læse det, fordi det altid er sjovt når mennesker man ikke nødvendigvis kender overhovedet læser ens tanker og måske kan realterer til dem. Det er det jeg synes er spændende og sjovt ved at blogge. Men nogle gange har jeg ting som jeg rigtig gerne vil ud med, skrive ned, men ikke kan dele her. Ting, som fremmede måske godt må vide, men enkelte personer ikke skal læse. Problemet ligger i, at man for det første kan støde folk, fordi dem der kender mig, ved at det jeg skriver måske kan handle om dem, hvis jeg fx beskriver en situation eller lignende, men ting jeg skriver kan også bruges mod mig. Jeg har allerede lært på den hårde måde, at der er nogle ting, trods ytringsfrihed, som man IKKE skal dele i det offentlige rum. Ting som kan såre andre, fx. Jeg kan derfor ikke uhæmmet svine folk til, som jeg ikke bryder mig om, selvom jeg måske har rigtig meget behov for at få i tanker og følelser ud af kroppen. Men det kan jeg ikke, for det kan få konsekvenser både for mig og andre. Og det ønsker jeg ikke ske igen.  For ja, jeg er før gået for langt. Og jeg sagt ting, om folk, som alle dem der kender mig, vidste nøjagtig hvad handlede om, og ikke mindst hvem det handlede om. Det var ikke rimeligt. Man kan ikke tillade sig at svine folk til, selvom man har brug for det, og selvom man i teorien har ret til at sige hvad der passer en. Nogle gange må man bare enten... holde det i sig, eller skrive det i sin egen lille dagbog som INGEN udover en selv læser. Det kan i nogle tilfælde også være tilstrækkeligt, men hvis det er et emne eller en situation man ønsker at dele med andre, hører andres mening omkring osv er det problematisk at man ikke bare kan skrive løs.

Jeg har ingen løsning på problemet. Jeg ønsker at min blog skal være tilgængelig for alle.
Så hvis jeg på noget tidspunkt får skrevet noget, som på en eller anden måde støder nogen, ville jeg være taknemmelig hvis de sagde til, for det har aldrig være mit ønske at såre nogen.


1 kommentar:

  1. Sjovt du lige præcis skriver om at støde nogle, har lige skrevet et indlæg selv om det (ang. sex dog)
    Men har det på helt samme måde!
    Plejer at skrive de alt for personlige ting ned i kladder, som ikke bliver offentlige eller noget, for så kommer jeg ud med det og kan læse tilbage og se tingene måske fra et andet synspunkt eller lign.

    SvarSlet